sanovnik.bg»Статии»Мистерии»Моето Аз»Техники за освобождаване от негативни мисли

Техники за освобождаване от негативни мисли

Техники за освобождаване от негативни мисли

Знаейки как да се отървете от негативното в себе си, можете да преодолеете депресивния синдром и да попречите на отрицателното въздействие на лошите мисли да хвърля сянка върху целия ви живот. Помислете над тези основни техники и ги опитайте.

1. Подробно планиране на утрешния ден

Необходимо е да помислим за близкото бъдеще възможно най-внимателно. Направете си схематичен план. Конкретизирайте го на хартия. Попълнете всички свободни пространства, така че да нямате време да мислите за несъществуващи проблеми. Решавайки реални проблеми в съответствие със списъка, ще се спасите от „натоварването на мислите“, като повишавате собствената си значимост в ежедневието. Възможно е да ви е трудно да се включите в режим на активна работа и по-често е да прекарвате време в превъртане на случилото се и несъществуващи ситуации. За да се принудите да действате, трябва да изберете най-малко трудните задачи. В началото трябва да действате бавно и без стрес. Постепенно преминете към по-сложни въпроси.

Отбележете тези точки, които вече сте изпълнили. Когато визуално видите постиженията си, ще разберете, че „безполезният, на нищо способен типаж“ не се отнася за вас.

2. Адекватна оценка на събитията

Запишете писмено какво ви се случва за ден или седмица. От всички събития подчертайте постиженията и резултатите. За удобство те могат да бъдат обозначени с маркировки. Определете онези действия, които са ви доставили удоволствие, поставете буквата „У“ близо до тях.

Оценете събитията, които са се случили с вас през определен период от време. Ще осъзнаете колко красив е животът ви. Не е нужно да мислите толкова силно как да се отървете от негативните мисли. В крайна сметка главата ви ще бъде изпълнена със събития, които доставят удоволствие.

3. Ситуация-мисъл-емоция

Освобождаване от негативни мисли

Всяка депресия се подсилва от увереността на човека, че всичко е много лошо. Всичко, което се случва, се възприема като негативно, тъжно, неприятно и безсмислено. Естествено, негативното осъзнаване дава съответното настроение. Трябва да се накарате да разберете, че това е нашето лично възприятие за ситуацията. Тогава, вместо да се потопите в разрушителна атмосфера, ще искате да се освободите от негативното вътре в себе си.

Например, ваш приятел минава покрай вас и не ви поздравява. Реалността е, че човекът просто е погълнат от собствените си мисли, бърза за някъде и не ви забелязва. Но вие вече сте се изневерили, че не сте забелязани. Със сигурност мислите, които са негативни по своите разнообразни нюанси, вече са успели да се промъкнат и да се вкоренят във вас. Естествено една негативна мисъл провокира същата емоция. И може би не само една. В тази ситуация ние сме обзети от негодувание, разочарование, болка.

Проследявайки веригата от събития, ще ви стане по-лесно да разберете, че това е само вашето виждане за ситуацията. Не сте сигурни как да се отървете от негативните емоции? За да започнете, просто погледнете ситуацията отстрани.

4. Ревизия на собствените мисли

Анализирайте мислите, които са ви сполетели по време на неприятна ситуация. Може би тази реакция не е към самото събитие. Може би негативът е възникнал поради фактори, които са дори странични на конкретната ситуация. Например сутринта сте имали главоболие. Забележката, получена например от шефа ви, няма нищо общо с негативното отношение, което се заражда във вас. Затова не драматизирайте: не сте най-лошият служител, а просто са ви направили разумна забележка. Ако пък не е основателна - това не е ваш проблем и се случва на всеки да сбърка. Ако той посочва грешките ви всеки ден, това може да бъде и следствие или от вашата умора (може би ви е нужна истинска почивка) или свидетелства, че шефът ви по принцип е любител на това да насажда вина у другите. И може би това отново няма нищо общо с вас.

Научете се да спирате навреме потока от мисли, като си зададете директния въпрос: Какво точно ме нарани? или Какво конкретно ме притеснява?

5. Заместване на емоциите

Техники за освобождаване от негативни мисли

След като се хванете да мислите негативно, опитайте се да намерите подходяща алтернатива на своите първоначални представи. Отрицателните преценки винаги могат да се променят към оптимистично отношение. Важно е да овладеете тази техника, тогава няма да имате въпроси как да се отървете от негативните мисли. Превърнете я в нещо като игра: щом почувствате, че негативните мисли ви заливат, рязко включете ума си към всичко, което ви кара да се чувствате по-добре: към идеи за пухкавата котка у дома, за прегръдки с родители или любими, лятна разходка. Изживейте тези емоции.

Вие автоматично ще замените негативните мисли с балансирани и логични разсъждения. Например, приятелката ви не ви се е обаждала повече от седмица. Мисълта казва: Те не се нуждаят от мен. Използвайте контраатака: помислете за факта, че те има много работа и може би дори се нужда от помощ и просто няма време да ви се обади. Поемете инициативата, не вземайте решение.

6. Три колони

Взимаме лист хартия и го разчертайте на три колони. Първата колона се използва за описание на ситуацията. Във втория записваме отрицателните преценки, възникнали на фона ѝ. Третата колона се използва за записване на мислите ни. Това ще ви помогне да изясните за себе си как се чувствате и какво наистина може да направите, за да помогнете на самите себе си. След това пренапишете ситуацията по позитивен начин, за да видите от какво се нуждаете и какво реално желаете.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати