Здрав сън – здраво сърце

Здрав сън

Здравословният 7-8 часов сън е важна предпоставка за нашето здраве.

В ранната английска история осъдените на смърт престъпници били лишавани от сън. Принудителното безсъние било използвано като форма на екзекуция от китайците и от него се страхували повече, отколкото от телесното наказание. Подложените на това винаги умирали в състояние на лудост.

Днес отдавна сме загърбили правилото на нашите деди и баби - да си лягат и стават с кокошките. Съвременният човек сега живее трескаво и забързано, а често през нощта се поддържа буден - под ярка светлина и в активно състояние. Всичките му забавления и развлечения започват през нощта.

Различни нощни клубове, ресторанти, дискотеки запалват ярки светлини и пускат силно музика. Кината го примамват с филми, които подтикват към секс, престъпления и насилие. Телевизията, радиото, събиранията - всичко, изглежда, се използва за стимулиране.

Вместо да си легне за толкова необходимия сън, човек се пренапряга, като се стреми към щастие и спокойствие. И когато му се приспи, просто взема хапче, което го поддържа буден или пие силно кафе - после се трови с алкохол, за да се отпусне.

Така съвременният човек постоянно изтощава нервната си система и всичко това има опустошително въздействие върху кръвоносните съдове и сърцето. Липсата на достатъчно сън може да състари хората преждевременно и да предизвика заболяване.

Ранно ставане

Сънят е важен за самия живот.

Не можете да имате силно сърце, здрав ум и устойчива нервна система, ако получавате недостатъчно добър и отморяващ сън. Той е повече необходим от храната. Никой не може да се въздържа от сън в продължение на няколко дни без странични ефекти. А от колко сън се нуждаем?

Всеки индивид е различен. Някои хора се нуждаят от повече сън, отколкото други. Притежателите на по-голяма жизненост и по-силна конституция, се нуждаят от по-малко сън, и обратното. Повечето хора се нуждаят от 7-8 часа сън всяка нощ.

Децата и повечето жени имат нужда от 9-10 часа сън. Едно американско изследване установи, че учениците, които спят по-малко, имат по-нисък успех. За тях нормалният сън трябва да продължава 8-9 часа. И още нещо.

Твърди се, че един час преди полунощ е равен на два часа сън след полунощ. По-възрастни или болни и слаби хора могат да си позволят и следобедна дрямка - ще им се отрази чудесно. Но следобедният сън не е нужен на здравите хора.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 5 гласували
5 1
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари