Да преборим проблемите със съня

Да преборим проблемите със съня

Добрият сън е много важен за здравето. Това е безспорно, но не всеки е късметлия и може да се похвали със здрав сън. За да можете да се възползвате от оздравителните свойства на съня, трябва просто да спазвате няколко определени правила.

Установете си режим на съня. Научете се да ставате и лягате винаги по едно и също време на денонощието. Спете, колкото ви е необходимо, за да се чувствате бодри при ставане.

Не се опитвайте да си отспите през почивните дни. Трябва да ставате както през работните дни – така няма да нарушавате режима си на сън, а и по-дългия сън повлиява лошо върху качеството на следващия го нощен сън. Ако не сте се наспали, по-добре дремнете малко следобед.

Превърнете спалнята или кревата си в място за релаксация. Отстранете нежеланите шумове и светлина, подберете си удобен матрак и възглавници. Сменяйте често спалните си чаршафи и пликове и винаги проветрявайте преди сън.

Да преборим проблемите със съня

Не си лягайте на гладен стомах, но в никакъв случай и преяли преди сън. Добре е да се приключи с вечерята около два часа, преди да си легнете. Ако все пак чувствате стомаха си празен, изпийте чаша билков чай или топло мляко. Това действа отпускащо и ще подобри съня.

Избягвайте да вечеряте с пикантна, мазна или сладка храна, а също и напитки с кофеин. Ако ви се иска нещо сладичко за десерт, хапнете малко, но в никакъв случай шоколад – той действа тонизиращо на организма.

Физическите упражнения действат благоприятно на съня, но не бива да са непосредствено преди лягане, а поне два часа преди това. В противен случай активизиралото се тяло трудно ще се успокои и няма да ви е лесно да заспите.

Изучете и си изберете подходяща за вас техника за релаксация: дълбоко вдишване и издишване, визуализация, ароматерапия с лавандулово масло или иланг-иланг.

Ако не можете да заспите или се събуждате посреднощ, не се въртете напразно в леглото. По-добре станете и свършете някаква работа в другата стая или в кухнята. Можете да почетете или да подредите някой пъзел. Щом почувствате, че ви се приспива, се върнете в леглото.

Не се притеснявайте предварително, че няма да можете да заспите. Това само ще допринесе за още по-проблемно заспиване. В случай, че не можете самостоятелно да се преборите с проблемите си при заспиване, потърсете мнението на специалист.

Може да помогне и психотерапевт. Но при всички случаи не посягайте първо към приспивателното. Опитайте първо с по-безобидните профилактически средства.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати