Доказано! Медитацията подобрява дейността на мозъка

Медитация

Американски учени доказаха, че медитацията води до структурни промени в мозъка, като значително засилва зоните, отговорни за паметта, ученето и контрол върху емоциите.

Проучването е показало, че специалните техники на дишане ще ви помогнат да сгъстите сивото си вещество и да подобрите поведението си относно емоциите и паметта.

Само 8 седмици на медитация могат да предизвикат структурните промени в мозъка. Това е доказано, след като американските изследователи уловили промените чрез магнитно-резонансна томография.

Неврохирургът от Харвардския университет доктор Сара Лазар заявява пред Дейли мейл, че всяка част от мозъка се увеличава, след като се използва. Това умствено упражнение подобрява сивото ни вещество.

Упражнения за Мозък

При експериментите доктор Лазар и нейните колеги са изследвали мозъчната дейност на 16 доброволци по време на 8-седмичен курс по осъзната медитация. Целта на медитацията е била човешката мисъл да се съсредоточи върху физическите усещания на тялото.

Доброволците са правели специални упражнения за дишане и лека йога, като са съсредоточавали мислите си върху определени части на тялото. Тази тренировка се провеждала по половин час всеки ден.

След това на всеки един от участниците е била направена магнитно-резонансна томография и резултатите били сравнени с тези на доброволци, които не са посещавали курсове по медитация.

Мозък

При хората, които са прилагали техники на медитация, се наблюдавало сгъстяване на сивото вещество в няколко зони на мозъка, включително и левия хипокампус, отговорен за ученето, паметта и контрола върху емоциите.

При хората, които не медитирали, нямало никакви промени в структурата на мозъка.

Според доктор Лазар крайните резултати ясно показват, че техниките на медитация са умствени упражнения, които стимулират невроните, създавайки по този начин по-гъсти връзки помежду си.

Освен че увеличава броя на мозъчните клетки, медитацията е и средство за побеждаване на стреса. Препоръчително е да медитирате поне 15 минути на ден по време на обедната почивка или преди да тръгнете на работа.

Виж повече

Рейтинг

4.3
Общо 6 гласували
5 3
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Донка
Донка
19.11.2014 09:23
Добре а ниакои ще обиасни ли как се прави тази медитация чакам отговор благодаря
3
0