Методи за почивка на ума

методи за почивка на ума

Иска ли ви се понякога да успокоите топката – образно казано? Но не знаете как! Все бързате и тичате нанякъде, а умът ви – не спира да работи.

През главата ви преминават хиляди мисли, които ви пречат да се концентрирате, не ви дават спокойствие, а вечер – гонят съня от очите ви. Спокойно – има методи за почивка на ума, които вършат работа. Те ще ви позволят да направите кратка пауза, за да може после с нови сили да се хвърлите в живота.

Ето най-успешните и бързодействащи методи за покой на ума.

Мантруване или повтаряне на една и съща фраза

Това сигурно ще ви прозвучи малко странно, но е древна и много ефективна техника за успокояване на ума. Практикувана е както от древните йоги, така и от шамани, жреци, религиозни водачи. Да, точно така – дори в християнската религия този метод е много често употребяван. Спомнете си само в църковните напеви колко често се повтаря „Господи помолимся“ и „Амин“.

мантри и йога за почивка на ума

Йогите използват мантрата „Ом“ или „Аум“, както и много други мантри състоящи се от две или повече думи. Тибетските монаси използват силата на монотонното пеене – като звукоизвличане най-вече. Много учения и течения пък залагат на еднообразното повтаряне на звуци от музикални инструменти – предимно ударни и перкусионни инструменти.

Идеята е, че многократното и монотонно повтаряне на една и съща фраза или звук „приспива“ ума и го въвежда в друго състояние, което позволява човек просто да си даде почивка на вечно препускащите мисли.

Може спокойно да опитате в домашни условия. Изберете някоя кратка дума, която харесвате и носи положителна енергия. Например – „Бог“, „Ом“, „Едно“ или друга подобна. Започнете да си я повтаряте наум или на глас, без да бързате. Концентрирайте се само върху нея. Скоро ще установите, как не мислите за нищо друго и се чувствате много по-спокойни и уравновесени.

Музикотерапия

Музиката е огромна сила, когато говорим за успокояване на ума. Неслучайно музикотерапията е една от основните линии в артерапията за релакс и лечение на тревожни състояния. Може да опитате с най-простия метод – да изберете разпускаща за вас музика, която да слушате сами в приятна атмосфера без други сетивни дразнения. Но може и да изберете по-сложен и ефективен вариант.

музиката помага за релаксация на ума

Да слушате специално създадена за релакс на ума музика. В нея са заложени звукови трептения на определени честоти, които карат мозъка ви да работи на други вълни, характерни за дълбокия релакс и за съня. Така в будно състояние ще успеете да постигнете почивка, каквата иначе получаваме по време на сън. В интернет могат да се намерят за свободен достъп редица подобни музикални компилации, както и програми, генериращи музика по индивидуален избор.

Физическо натоварване

Тъй като тялото и ума са изключително тясно свързани, ако успеете да релаксирате физическата част от вас, ще успеете да отпуснете и психическата. А най-добрият релакс на тялото идва след физическо натоварване.

Затова увеличете физическата активност чрез спорт, танци или ходене – последното е най-добре да се случва сред природата. Натоварвайте се постепенно, но достатъчно, за да усетите онази приятна отмора след продължително телесно напрягане. Скоро ще усетите как умът ви е много по-отпуснат, а вие сте много повече релаксирани.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати