Съвети как да медитираме правилно вкъщи?

Съвети как да медитираме правилно вкъщи?

Ако решите да се занимавате с медитация у дома, макар и да имате голямо желание да тренирате, е възможно да възникнат голям брой въпроси.

Как да медитираме и кога е по-добре, коя техника е по-ефективна? В условията на пандемия нямаме възможност да се включим на живо в група. Затова пък имаме под ръка книги, онлайн статии и видеоклипове в YuoTube.

Ето някои съвети как да медитираме у дома, така че да постигнем наистина добри резултати.

Мнозина, практикувайки около седмица медитация, се отказват, с мотива, че не виждат никакви резултати. Не забравяйте, че никой не може да ви обещае, че след толкова кратък период ще видите някаква промяна, независимо с какво се занимавате. Ако някой ви даде подобно обещание - по-добре помислете дали това не е търговски трик или най-обикновена лъжа.

През първия месец просто трябва да развиете навика да медитирате всеки ден. И това е най-трудната част! През втория месец, когато започнете да разбирате повече значението на тази практика, вече ще подобрите и качеството на медитацията. И едва на третия месец ще бъде възможно да видите вътрешни и външни промени. И тогава наистина ще започнете да получавате голямо удоволствие от това да медитирате и да усещате хармоничната връзка между вашия вътрешен свят и тялото ви.

Правилна медитация

За да не е болезнен процесът на медитация за вашето тяло, душа и ум, започнете с 5-10 минути на ден. След това увеличете практиката до 15-20 минути - това е минималното време, за да се видят резултати. Най-важното тук е комфортът. С течение на времето можете да стигнете до половин час или дори час. Имайте предвид обаче, че много хора споделят, че

най-голямата наслада започва след 40-та минута.

Изберете внимателно времето, в което ще медитирате - най-важно е това да е в наистина удобен за вас момент. Ако следвате класическите правила, имайте предвид, че най-доброто време е сутрин. Защо?

Защото когато се събудите, дейността на мозъка ви преминава от състояние на сън (делта) в състояние на будност (бета). А между тях са толкова необходимите тета и алфа състояния, които са важни за ефектите от медитацията. Ето защо, ако можете, започнете медитацията си някъде от 5 до 6 сутринта при изгрев слънце. По това време като правило все още е тихо и това е много голям плюс.

Ако медитирате редовно и се наслаждавате на процеса, можете да добавите повече практика и вечер. Трудността във вечерните часове е, че те са натоварени със стреса на ежедневието ни, но с течение на времето навикът да се „изключваш от всичко“ и да медитираш ефективно, ще влезе в живота ви. И тогава ще бъде възможно да тренирате не само сутрин и вечер, но и на обяд или по всяко друго удобно за вас време.

Изборът на място също е много важен момент. То трябва да отговаря на три критерия:

да бъде проветрено, удобно и тихо.

Медитация

Напомням ви, че говорим за това как да започнетеправилно да медитирате у дома. Следователно няма да вземем предвид местата сред природата - планини, гори и поляни, които в други условия, бихме казали, че са идеални за тази цял. Преди медитация трябва да отворите прозореца и да освежите въздуха в стаята, където искате да започнете да медитирате.

Медитирайте на едно и също място. Така тялото ви ще свикне и в момента, в който започнете, веднага ще се отпусне. Т.е. място за медитация трябва да стане за вас пролука за прекъсване на връзката с външния свят и създаване на пространство, където да се усетите у дома си във вашите собствени тяло и ум.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати