Sanovnik.bg»Статии»Мистерии»Моето Аз»Как правилно да разпределяме времето си?

Как правилно да разпределяме времето си?

Как правилно да разпределяме времето си?

Всички имаме едни и същи 24 часа в денонощие, но защо някои хора постигат много повече с времето си, отколкото други? Отговорът се крие в доброто управление на времето.

Успешните хора организират времето си изключително добре. Използването на техники за управление на времето може да подобри способността ви да работите по-ефективно. Доброто управление на времето изисква значителна промяна във фокуса ви - от дейности до получаване на резултати: да бъдеш зает не е същото като да бъдеш ефективен.

Доброто управление на времето ви позволява да работите по-интелигентно, така че да можете да направите повече за по-малко време.

Какво е управление на времето и какви са ползите от него?

Разпределянето на времето се отнася до това как организирате и планирате часовете, които отделяте за конкретни дейности. Може да изглежда, че не е функционално да се учи за това, но ползите от управлението на времето са огромни:

- По-голяма производителност и ефективност;

- По-добра професионална репутация;

- По-малко стрес;

- Увеличени възможности за напредък;

- По-големи възможности за постигане на важни цели в живота и кариера.

Неефективното управление на времето може да има някои много нежелани последици като например:

- Пропуснати срокове;

- Недостатъчен работен поток;

- Лошо качество на работа;

- Лоша професионална репутация и застояла кариера;

- По-високи нива на стрес.

Какви техники можете да използвате?

Техники за правилно разпределяне на времето

Важно е да разработите своя собствена система, за да управлявате времето и работата си. Някои от следните предложения може да ви помогнат да разберете какво е най-подходящо за вас.

1. Използвайте биологичните си ритми в своя полза

Определете времето от деня, когато вашите енергийни нива са най-високи и направете най-важната работа в тези часове. Например, ако работите по-добре сутринта, не планирайте работата си за вечерта, т.е. когато не сте толкова продуктивни.

2.Оптимизиране на интерфейса

Съхранявайте нещата, от които се нуждаете, в работната си зона и се уверете, че естествената среда ви позволява да се концентрирате. Например някои работят по-добре в тиха среда, докато други работят по-добре с фонова музика. Някои работят най-добре в бъркотия, докато други се нуждаят от почистено бюро или маса. Разберете какво най-добре работи за вас.

3. Магията Не

Защитете времето си, като казвате не на различни ваканции, дейности, искания или хора, докато работите. Когато имате поставен срок, за да свършите работата си, трябва да се съсредоточите, за да бъдете по-ефективни.

4. Преглед на всичко, което искате да завършите

Започнете, като посочите времевата рамка, с която искате да работите (семестър, месец, седмица, ден). Поставете си цели за седмицата, които могат да включват обучение за изпити в петък, прекарване на повече време с приятели, които сте пренебрегвали, работа по проект три дни в седмицата за 3 часа и т.н. Моля, имайте предвид, че целите включват не само академични, професионални отговорности, но и лични, социални дейности.

Всеки ден от живота ни изисква да избирате къде и как да разпределяте времето си. Правилните избори, които правите ще ви помогнат да изживеете натоварените дни и да изпитате чувство на удовлетвореност накрая. Времето е безценно и не трябва да го губим (или да го харчим) без да мислим. Правилното използване на времето предполага пълноценен щастлив живот.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest