Как да контролирате гнева си

Как да контролирате гнева си

Гневът е нормално усещане и може да бъде положителна емоция, което ви помага да преодолеете своите проблеми, независимо дали това е на работа или у дома.

Гневът обаче може да се превърне в проблем, особено ако води до агресия, изблици или дори физически променливи състояния.

Контролът на гнева е важен, за да ви помогне да избягвате да казвате или правите нещо, за което може да съжалявате. Преди гневът да ескалира, можете да използвате специфични техники за контролиране на гнева.

Ето 25 начина, по които можете да контролирате гнева си:

1. Преброй

Пребройте до 10. Ако гневът ви е ескалирал, пребройте до 100. Като е доказано, че обратното броене (от 10 или от 100) е по-ефикасно.

В момента, в който вие броите, сърдечният ви ритъм ще се забави и гневът ви вероятно ще намалее.

2. Поеми си дъх

Дишането ти става плитко и ускорява, докато се ядосваш. Обърни тази тенденция (и гнева си), като поемаш бавни и дълбоки вдишвания от носа си и издишване от устата си за няколко секунди.

3. Разходи се

Надежден източник може да помогне за успокояване на нервите и намаляване на гнева. Отиди да се разходиш, карай колело, или удари няколко топки за голф. Всичко, което те кара да се раздвижиш крайниците, е добро за ума и тялото.

4. Отпусни мускулите си

Бавно отпуснете различни мускулни групи в тялото си, един по един. Когато си напрегнат и освобождаваш, взимаш бавни и съзнателни вдишвания.

5. Повторете една мантра

Намерете дума или фраза, която ви помага да се успокоите и да се съсредоточите. Повтаряйте тази дума отново и отново на себе си, когато сте разстроени. "Отпуснете се", "спокойно, и" ще се оправиш "са всички добри примери.

6. Разтягане

Разтягането на шията и раменете са добри примери за успокояващи движения, подобни на йога, които могат да ви помогнат да контролирате тялото си и да впрегнете емоциите си. Няма изискано оборудване.

7. Умствено бягство

Промъквайте се в тиха стая, затваряйте си очите и се упражнявайте да се визуализирате на релаксираща сцена. Съсредоточете се върху детайлите във въображаемата сцена: какъв цвят е водата? Колко високи са планините? Как звучат тези птици? Тази практика може да ви помогне да намерите спокойствие сред гнева.

8. Възпроизвеждане на някои мелодии

Музика срещу гняв

Нека музиката те пренесе далеч от чувствата ти. Поставете слушалки или се плъзнете до колата си. Увеличете любимата си музика.

9. Спри да говориш

Когато си под пара, може да се изкушиш да говориш, без да мислиш, но по-вероятно е единствено да си навредиш. Престори се, че устните ти са залепени, точно както го правеше като дете. Този момент без говорене ще даде време да съберете мислите си.

10. Вземете време за изчакване

Дай си почивка. Стойте настрана от другите. В това тихо време можете да обработвате събития и да върнете емоциите си в неутрално положение. Може дори да намерите този път далеч от другите за доста полезен и да го насрочите в ежедневието си.

11. Предприемане на действия

Впрегнете гневната си енергия. Подпишете петиция. Напиши бележка на длъжностно лице. Направи нещо добро за някой друг. Изсипете енергията и емоциите си в нещо, което е здравословно и продуктивно.

12. Пишете в дневника си

Това, което не можеш да кажеш, може да пишеш. Записвайте какво усещате и как искате да реагирате. Обработването му чрез писмена дума може да ви помогне да се успокоите и да преосмислите събитията, водещи до вашите чувства.

13. Репетирайте вашия отговор

Предотвратявайте избухване, като репетирате какво ще кажете или как ще подхождате към проблема в бъдеще. Този период на репетиции ви дава време да изиграете в роли няколко възможни решения също.

14. Изображение на знак стоп

Универсалният символ за спиране може да ви помогне да се успокоите, когато сте ядосани. Това е бърз начин да ви помогне да визуализирате нуждата да спрете себе си, действията си и да избегнете проблема.

15. Променете рутината си

Ако бавното ви пътуване до работа ви ядосва, преди да сте пили кафе, намерете нов маршрут. Помислете за опции, които може да отнемат повече време, но да ви оставят по-малко разстроени накрая.

16. Говорете с приятел

Разговорите с верен другар са винаги полезни.

17. Смейте се

Смейте се за контрол на гнева

Отърви се от гнева си, търсейки начин да се смееш, независимо дали това е игра с децата, гледане на телевизия или превъртане меми.

18. Практическа благодарност

Съсредоточете се върху това, което е правилно, когато всичко ви се струва грешно. Да осъзнаеш колко много добри неща имаш в живота си, може да ти помогне да неутрализираш гнева и да обърнеш ситуацията.

19. Задаване на таймер

Първото нещо, което ти идва наум, когато си ядосан, вероятно не е нещото, което трябва да кажеш. Дайте си определен час, преди да отговорите. Този начин ще ви помогне да бъдете по-спокойни и по-кротки.

20. Напишете писмо

Напиши писмо или имейл на човека, който те ядоса. След това го изтрий. Често изразяването на емоциите в някаква форма е всичко, което искате, дори и да е в нещо, което никога няма да бъде видяно.

21. Представете си, че им прощавате

Да намериш смелостта да простиш на някой, който те е наранил, отнема много емоционални умения. Ако не можете да отидете толкова далеч, можете поне да се преструвате, че им прощавате, и ще почувствате, че гневът ви се изплъзва.

22. Проявете съпричастност

Опитайте се да ходите в обувките на другия човек и да видите ситуацията от неговата гледна точка. Когато разкажете историята или изживеете събитията, както го виждат те, може да получите ново разбиране и да станете по-малко ядосани.

23. Изразявайте гнева си

Изразявайте емоциите си, за да не сте гневни

Добре е да кажеш как се чувстваш, стига да се справиш с това по правилния начин. Помолете доверен приятел да ви помогне за спокоен отговор. Изблиците не решават никакви проблеми, но зрял диалог може да помогне за намаляване на стреса и облекчаване на гнева. Може също така да предотврати бъдещи проблеми.

24. Намерете креативен канал

Впрегнете гнева си в нещо полезно. Обмислете рисуването, градинарството или писането на поезия, когато сте разстроени. Емоциите са могъщи музи за креативни личности. Използвай твоя, за да понижиш гнева.

25. Намерете най-непосредственото решение

Може да си ядосан, че детето ви отново е оставило в стаята си бъркотия, преди да отиде в приятелчето си. Затворете вратата. Можете временно да прекратите гнева си, като се опитвате да не мислите за нищо.

Гневът е нормална емоция, която всеки преживява от време на време. Въпреки това, ако откриете, че гневът ви се превръща в агресия или изблици, трябва да намерите здравословни начини за справяне с гнева.

Ако тези съвети не помогнат, помислете за разговор с вашия лекар. Специалист или терапевт може да ви помогне да преборите основните фактори, които допринасят за гняв и други емоционални проблеми.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати