Силата на убеждаването е един от най-важните инструменти в общуването и всеки може да се научи как да го прави. Убедителността е подходяща в много ситуации.
Освен това ще разберете как търговците успяват да ви продадат стока, от която нямате нужда само защото звучат много убедително.
Първият подход за убеждаване е фреймингът, той често се използва в политиката. Той се състои в промяна на основните думи, като те са емоционално наситени.
Ако един политик иска да повлияе върху избирателите си с намаляване на данък наследство, той би го нарекъл данък смърт и така ще звучи по-силно.
Огледалното поведение също е много полезно при убеждаването. Просто бъдете като огледало на някои едва забележими движения на събеседника си – жестове, движения на главата и ръцете.
Постарайте се огледалното ви поведение да не се забелязва и правете четири секунди пауза преди да повторите движението на събеседника си.
Лимитираното количество е хватка на търговците, но всъщност какво ви интересува дали една стока е произведена в лимитирано количество, трябва ли да я купите на всяка цена?
Взаимната размяна също е действен метод. Ако искате някой да направи нещо за вас, трябва вие да го направите първи.
Таймингът е също много важен. Когато искате да убедите някого в нещо, изчакайте удобния момент, а той настъпва когато човек не е зает с умствена работа.
Говорете плавно, без да използвате паразитиращи думи и различни видове междометия, които дават усещането, че не сте убедени в това, което говорите.
Коментари