Един от триковете за по-лесно общуване е да знаете, че голяма част от намеренията на хората е скрита зад действията им. Ако човек е в лошо настроение, обикновено поведението му изопачава истинските му чувства.
За да контактувате по-добре с хората, което е полезно и за бизнес-общуването, опитайте се не просто да изслушвате хората, а да им съчувствате.
Окажете им доверие, поставете се на тяхно място в много ситуации и постепенно опипвайте почвата. Така по-лесно ще се справите с неразбирането и ще стигнете до същината на въпроса.
Ако вие чувствате нещо, това не означава, че хората около вас знаят това. Затова не се сърдете, когато околните не са се държали отзивчиво към вас. Когато скривате мислите си, не се чудете, че хората може да се отнесат с недоверие към вас.
Ако кажем, че всички са напълно егоистични, това би било огромно преувеличение. Това твърдение не кореспондира с всички добри дела, направени жертви и любовта, която движи света.
Но по-голямата част от човешкото поведение е основана на принципите на користния алтруизъм. Той е основан на базата на изгодите и на двете страни.
Това означава, че когато някой помага на вас, той помага и самия себе си – пряко или косвено. Такова поведение се проявява в работата, в роднинските връзки и в статуквото – когато предлагате помощ на човек в по-слаба позиция от вас, вие му оказвате помощ, но и галите егото си.
В рамките на тези три категории се опитайте да помагате на хората. Рядко някой ще ви предложи помощ, която излиза извън рамките на користния алтруизъм.
Помнете, че хората забравят много неща. Затова не търсете зъл умисъл, когато някой ви е обещал нещо, а не го прави – може просто да е забравил заради десетките си ангажименти.
Опитайте се самите вие да не забравяте за обещанията си. Помнете, че всички хора са емоционални. Чувствата им са много по-силни от това, което те показват.
Разберете, че всеки човек има лични страхове и огорчения, които обикновено потиска. Винаги имайте едно наум, когато съставяте мнението си за поведението на някого.
Коментари