Правилата на полезния сън

Спокоен сън

Всички знаят, че човек има нужда от около осем часа сън, за да се чувства добре и да е работоспособен. Но в живота на всеки има дни, а понякога и месеци, когато му се налага да спи по около четири часа.

Съществуват легенди за йоги, които никога не спят, а френският император Наполеон е бил убеден, че сънят е вреден навик, но така и не могъл да се откаже от него.

Сънища

Можете да намалите нуждата си от сън и същевременно да го направите по-дълбок и по-полезен за вас, за да възстановите бързо силите си.

Трябва да се научите да отпускате всичките си мускули, защото от това зависи как ще заспите. Само напълно отпуснатото тяло изпада в дълбок сън.

Недоспиване

Винаги проветрявайте помещението, в което спите, дори да ви се струва, че въздухът си е съвсем свеж. Човек свиква с всичко и може изобщо да не забележите колко е задушно в стаята.

Не яжте нищо пет часа преди лягане. Ако не можете да се откажете от вечерята, хапнете зеленчуци на пара и пийте прясно мляко с индийско орехче преди да си легнете.

Топлият душ преди лягане е не само хигиенна процедура, но и допълнително средство за цялостно отпускане. Сутринта се измивайте с хладка вода, вечер – с топла.

Дори да страдате от безсъние и да не сте в състояние да заспите, не прибягвайте до приспивателните, защото те ще ви вкарат в омагьосан кръг.

Колкото и да обичате половинката си, по-добре ще се наспите, ако сте съвсем сами в леглото. Сънят е само ваш и имате нужда от пълно спокойствие и тишина, за да се наспите добре.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати