Автопортрет на Микелнджело Буонароти бе открит в една от най-известните му творби, която е на близо 500 години. Скицата е била на негова близка приятелка, в която художника оставил и следа от своето лице.
Скицата е изложена в Британския музей в Лондон, а автопортретът на Микеланджело може да се види като малко фигурка в областта на корема на жената, която му позира.
Тя се казвала Виктория, а докато е изобразявал контурите на нейната рокля, в детайлите е включил и своя образ. Този образ не е забелязан години наред. Въпреки че скицата е разглеждана от различни експерти по изобразителното изкуство.
Предполага се, че автопортретът е бил метод, с който художника да подпише творбата, тъй като по времето, в което е живял, подписите на върху платната се смятали за белег на ниска култура.
Църквата също не е гледала с добро око на това художниците да подписват творбите си, защото имало опасност да станат твърде горделиви, а гордостта е един от седемте смъртни гряха.
Много от творците обаче продължели дискретно да показват кой е авторът на творбата.
Ръководителят на проучването, доктор Дейвиш ди Кампуш от федералния университет по здравни науки в Порто Алегре, припомня, че подобен автопортрет се появил и при друго произведение на Микеланджело.
В него авторът илюстрирал сонет за приятеля си Джовани да Пистоя със свое изображение, на което рисува тавана на Сикстинската капела.
Начинът, по който Микеланджело се е изобразил, не може да се нарече рисунка, а е по-скоро е по-скоро скица на момента, в който рисува.
Скицата Виктория Колона най-вероятно е нарисувана през 1509 година, но други специалисти смятат, че е рисувана по-късно – през 1525 година.