Ако усещате, че времето не ви е достатъчно, за да свършите всичко, което трябва, е наложително да усвоите тънкостите на изкуството за управление на времето.
Записвайте всичко, което трябва да свършите. Така няма да забравите срещи и задачи и по-лесно ще знаете, какво точно трябва да свършите утре.
Разпределяйте приоритетите. Помислете по въпроса какво е важно за вас в момента и какво може да почака. Опитайте се да използвате ефективно всяка минута.
Позволете си качествена почивка, независимо от размера й. Правете петминутни почивки на всеки час по време на работа и добре помислете трябва ли през уикенда да се затрупате с работа.
Борете се с крадците на времето – най-разпространените от тях са положителното бърборене с приятелки по телефона, дългите часове в кафенетата, честите прекъсвания на работата за цигари и постоянно включеният телевизор.
Отказвайте се от някои задачи, ако усетите, че не можете да се справите с тях. Дайте възможност на останалите разумно да харчат времето си. Не отвличайте приятелите си от работата.
Не бързайте. Като работите постепенно и бавно, можете да откриете по-рационални решения за проблемите и няма да се връщате към това, което сте забравили да направите още в началото.
Гответе се отрано за важните събития и срещи. Например един ден преди съвещанието разпределете документите и задачите си, за да разберете какво още трябва да свършите.
Сложете в ред работното си място. Ако търсите всеки телефонен номер по пет минути, има вероятност да изгубите ценни дни от своя живот, докато успеете да се свържете с всички, които са важни за вашата работа.
Старайте се да поддържате мотивацията си. Ако тя е слаба, вие бързо се уморявате и производителността на труда ви рязко спада. Настройвайте се за получаване на конкретни резултати и скачайте от победа към победа.
Коментари