Трикове за подобряване на паметта

Трикове за подобряване на паметта

Всеки ден се налага да запомняме нова информация. Но понякога се замисляме, че малките клетки на мозъка ни просто не могат да поберат цялата тази информация. За съжаление нямаме външен харддиск, на който да запаметяваме информацията, която ще ни трябва някой ден.

Ярките емоционални събития оказват на мозъка ни по-дълго въздействие в сравнение с бледите събития, които не се запазват в дълготрайните отдели за съхраняване на информация.

Негативните ни спомени са много по-точни в сравнение с преживените положителни емоции. Това става защото мозъкът трудно се съсредоточава върху отделни детайли.

Опитите да забравите лошите спомени може и да се увенчаят с успех, но ще се наложи да опитате няколко пъти, докато постигнете желания резултат. Ако успеете, мозъкът ще изтрие сензорните аспекти на паметта, преди да премине към фактическото унищожаване на информация.

От еволюционна гледна точка това има смисъл и затова негативните спомени са с дълъг срок на годност. Оцеляването на видовете е станало възможно благодарение на способността на индивида да запомня застрашаващите ситуации и да се опитва да ги избягва занапред.

На разположение на образованите хора има повече знания. Колкото повече знаете, толкова по-лесно ви е да запомните информация, която се доближават до вече познатите от вас теми.

За съжаление обаче при тях възможността за запомняне на нова информация намалява с много бързо темпо. Колкото повече знае човек, толкова повече забравя.

Хората, които имат голям обем на паметта, не могат да ползват това преимущество в стресова ситуация. Например безпокойството при предстоящ изпит може да накара мозъка да губи активността си за емоции и да подтисне спомена за необходимата информация.

Трикове за подобряване на паметта

Заради намаляването на функцията на хипокампуса с възрастта старите хора често губят епизодичната памет. Това влошава способността им да се връщат мислено в най-ярките си спомени, а също така и да възпроизвеждат това, което са чули, видяли или почувствали по време на определени събития.

И тъй като използваме една и съща част на мозъка за запомняне и за въображение, на старите хора им става трудно да различат едното от друго. Деменцията се предизвиква не само от разрушение на мозъка, но и от сърдечно съдови заболявания, затлъстяване и високо кръвно налягане.

Ако контролирате тези три фактора, това ще позволи да запазите здрави както мозъка, така и сърцето ви. Старите хора могат да подобрят функциите на паметта си с правилно хранене и редовни физически натоварвания.

Старите хора трябва да се хранят пет пъти дневно, за да не допускат рязко спадане на кръвната захар. Те трябва да наблягат на пълнозърнестите култури, антиоксидантите и Омега 3-мастните киселини.

В по-ранна възраст е добре редовно да стимулирате мозъчната си дейност с решаване на кръстословици, судоку и други ребуси. Умствените упражнения намаляват риска от деменция с петдесет процента.

Ако искате да запомните наученото за предстоящ изпит, поспете час и половина. Точно толкова е необходимо на мозъка, за да фиксира в паметта всичко усвоено през деня.

По-късно, по време на нощния сън, мозъкът ни пресъздава събитията на изминалия ден. Не претоварвайте дълготрайната памет на мозъка и ще ви се удаде с лекота да запомните отминалите събития.

Колкото и да е странно, пристъпите на мигрена, музиката, както и детският подход към много ситуации значително помагат на мозъка да запомни необходимата информация.

Виж повече

Рейтинг

4.3
Общо 4 гласували
5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари