Всяка митология има своите добри и зли богове и богини. В митологията на келтите богинята Бадб се е смятала за богиня на злото и на смъртта. Келтите са смятали, че Бадб можела както да помогне в битка, така и да предизвика безумен страх у воините. Бадб се проявявала като един от аспектите на богинята с три лица – другите две били Немаин и Маха. След време Бадб, Маха и Немаин се превърнали в банши – дух, чиито стонове предвещават смърт на този, който ги чуе.
Индийският бог на злото е Рудра, той олицетворява яростта, гнева и злините. Според легендата той не бил поканен на пир на боговете и от скръб заради това жена му се хвърлила в огъня, тъй като тя била поканена без него. Рудра осакатил много богове, които присъствали на пира, а на бащата на жена си – бог Дакша – отрязал главата.
Египетската богиня на злото е Сехмет, дъщеря на бог Ра. Свещеното животно на Сехмет е лъвица. Сехмет можела да погуби всеки човек и да разболее, когото си поиска, но в същото време тя е и богиня-лечителка.
Гръцката богиня Ате е богиня на бедствията и злините, която тласка хората към престъпления и причинява ужасни последствия, предизвикани от постъпките им. Ате си позволила да ослепи самия Зевс и заради това била прокудена на земята, където през цялото време търси хора, които да направи престъпници.
След нея вървят дъщери на Зевс, които са сакати и едва се придвижват, но правят добрини на тези, които са ранени от бързоногата Ате. Но ако някой се отнесе зле с тях, те насъскват срещу него богинята Ате.
Скандинавската богиня на злото е Тунрида, а Локи, който е бог на лъжата и покровител на търговците, също често се проявява и като подстрекател към много злини.
Анхраманио се е наричал богът на злото при ацтеките, който според тях е бил виновен за всяка злина, която хората правели един на друг. Друг бог на злото при ацтеките е Тецкатлипока.
Нергал е името на вавилонския бог на злото, който причинявал на хората болести и неприятности, а Кимерис е името на африканския бог на злото.
Койот е името на бога на злото на северноамериканските индианци.
Коментари