Кабала е езотеричен метод, дисциплина и школа на мисълта в еврейския мистицизъм. Дефиницията на Кабала варира в зависимост от традицията и целите на тези, които я следват, от нейния произход в средновековния юдаизъм, до по-късните и адаптации в западния езотеризъм (християнска кабала и херметична кабала).
Еврейската Кабала е набор от езотерични учения, предназначени да обяснят връзката между неизменния, вечен Бог (мистериозния Ейн Соф) и смъртната, крайна вселена (Божието творение). Той формира основата на мистичните религиозни интерпретации в юдаизма.
Речникът на кабалистите (Kabbalah Dictionary) е книга на Равин Рафаел Афилало. Неговите изследвания и публикации са предимно в областта на еврейския мистицизъм и Кабала. Неговите книги са от много редките Кабала книги на английски. Какво представлява книгата-речник, можем да разберем от нейния предговор, чийто текст ще предадем по-долу.
Из предговора на Речникът на кабалистите:
Целта на този речник е да предостави истинска картина на истинската Кабала. В много от редките книги, които се занимават сериозно с темата, концепциите на Зоар и Кабала често се цитират, но не се обясняват. Изучаването на Кабала включва доброто разбиране на нейната обща идея, както и на нейните детайли.
За съжаление днес има редица книги, които използват името "Кабала" в заглавията си, но по-голямата част от тях изобщо не се занимават с Кабала, а по-скоро с често съмнителни езотерични теми. За да научите Кабала, е необходимо да сте запознати с нейните обичайни термини и наименования, тъй като в езика на Кабала се използват определени изрази и метафори, както и антропоморфизми.
Разбира се, добре се разбира, че няма физическо съществуване на тези по-високи нива. Така, когато се използват кабала термини като уста, уши или други части на тялото, намерението е да се опише езотеричната сила на тези сили или позицията, която те символизират.
Обяснени са основните понятия и изрази, използвани на иврит, а също и на арамейски, до всяка дума има И за иврит или А за арамейски. За думи или понятия, които са трудни за разбиране извън контекста, са дадени примери за употребата им в Зоар или в текстовете на Ари Зал или Рамхал.
Тъй като това е речник, често авторът трябва да повтаря въведения или обяснения за по-добро изясняване и за да избегне изпращането на читателя на множество други страници за препратки. Авторът искрено се надява, че тази негова работа ще помогне за изясняване тези концепциите на Кабала и ще бъде добър принос към разбирането на това какво наистина е Кабала.
Той завършва предговора с: Благословен си, Боже, научи ме на Твоите наредби.
Коментари