Произтичаща от африкански племенни магии, худу магията в момента се практикува предимно в Южна Америка, Хаити и Западна Африка. Донесен в Америка през африканското преселение, разрастнало се при търговията с роби, "Бялата магия" худу е добре дошла в противовес с вуду практикуващите, които също произхождат от Африка и са разпръснати в Хаити и други острови в южната част на Атлантическия океан. Почти като вудуто, квази-религията е била смес от магия и призоваване на духове, която се е смесила с преобладаващата католическа религия на многоброен град като Ню Орлиънс и последователите на Католическата религия, преселени в Хаити, са размножили тази смесица от магия и християнство.
Следва да се отбележи, че практикуващите бързо ще ви кажат, че практикуването на худу е с духовен характер, но то не е религия. Няма установена практика, различна от официалните магии и чародейства, която да е преминала в писмена форма и няма духовенство, което да говори за нея. Нито пък има йерархия сред практикуващите. Всяка худу "вещица" или "шаман" е напълно автономен, като често се среща сред хора, дошли от Африка.
Худу всъщност има за цел да даде сила на индивида, да му предостави данъчно и физическо благополучие, късмет в любовта и хазарта и подобни интереси, насочени към самия индивид. Худу обаче произтича от сложна система от магии според спиритуалиста Мама Згоуб.
"Така например, в Западноафриканските и Диаспора Мами Вата Водун традициите", казва тя в интервю за худу, "горските духове, известни като "Azzizas" бяха най-еволюиралите пазители на горите, които първо се представяха на Африканските ловци и градинари. Те ги учеха на езотерична, медикаментозна употреба и на алхимичните свойства, присъщи на изобилието от билки, дървета, корени, минерали и формите на живот, процъфтяващи в техните мъгли.
"Azzizas също така научиха африканците как да правят отрови, отвари, лекарства. Съединени с Azzizas, така бе създадено божество, което по-късно бе идентифицирано като "Legba", големият пратеник на боговете, който също преподава на африканците и отнася техните искания до съответните божествата.”
"Първата практическа и най-разпространена употреба на билки, амулети и талисмани в гората бе за защита от инциденти и тропически болести, опасни животни, за излекуване на телесни повреди, както и да се гарантира успехът на техния улов. Независимо от това, техната езотерична употреба е основно за защита от ревност, завист и смърт, от други ловци, както и защита от разгневените духове на тези животни, които са били убити за храна, или при злополука по време на лов.”
Други практикуващи не са повлияни от африканците, но все още насърчават силата на практикуването. Марта Уаит казва, че тя е била въведена в света на худу от нейната прабаба и впоследствие от баба си.
"В началото това бе нещо, за което да разказвам на приятелите си", казва тя, с креолски акцент при изговарянето на всяка дума. "Но по-късно започнах да забелязвам, че други хора имат вяра в това, което баба ми беше правила. Те променяха живота си въз основа на магиите. Не след дълго време духовете дойдоха и при мен."
Духове, казва тя, от диви райони, на починали лица, на диви животни, всички те и помагат в практикуването на магии. Чрез приказните и свойства, тя твърди, че е накарала няколко двойки да се влюбят, направила е измамни съпрузи да са верни на половинките им и е помогнала на деца да се справят по-добре в училище.
"Някои хора ме наричат вещица", казва тя. "Но аз не съм вещица. Аз не мога да съм сигурна как би трябвало да ме наричате, но аз не съм вещица. Моята метла е само за метене."
Коментари