Без съмнение, всеки се е замислял за чудото Бермудски триъгълник. Това е една от най-великите мистерии съществуваща в наши дни: район в Атлантическия Океан, между Бермудските острови, Маями /Флорида/ и Сан Хуан /Пуерто Рико/, където кораби и самолети не само продължават да изчезват, но продължава да няма и обяснение за това.
Хелоун, 1991 г., радарни контрольори проверяват и препроверяват това, което току що са видели. Мястото на обсег на радара е празно в момента. Навсякъде другаде всичко изглежда нормално. Рутинният трафик протича необезпокояван. Но мигове по-рано те са следели Груман Кугър джет. Пилотът е Джон Верди. Той и тренирания втори пилот Пол Лукарис летят към Талахас.
По приемника на летателния център се чува през пращене гласът на Верди, който иска разрешение за изкачване. Разрешението е дадено бързо и турбо джетът е засечен да се изкачва от 25300 фута до надморска височина 29000. Всичко изглежда нормално. Те все още се изкачват. Верди все още не е докладвал по радиопредавателя за новата си височина. Радарът продължава да следи самолета, докато по някаква неизвестна причина, те просто изчезват. Верди и Лукарис не отговарят повече на обажданията. Не изпращат и сигнал за бедствие, за да покажат наличието на някакъв проблем. Диаграмите от радарните наблюдения потвърждават нещо необичайно: самолетът не е уловен да губи височина или да пада в морето, той посто е изчезнал. И това е един от многото мистериозни случаи около т.н. Бермудски Триъгълник.
Още един добре познат случай през 1962 г. показва ясно, че трябва да се направят изследвания, за да се разкрие мистерията.
Отново участва самолет, датата е 8 януари 1962 г. Огромен, с 4 двигателя KB-50 въздушен танкер е на път от Източния бряг на Съединените щати към Лаес, Азорските острови. Капитанът, майор Боб Тауни, докладва в очаквания момент. Всичко звучи нормално. Но той, неговият 8 членен екипаж и големият танкер никога не достигат Азорските острови.
Медиите излъчват, инфрмирани от Брегова охрана, че голямо петролно петно се е появило на 300 мили от Норфолк, Вирджиния по предполагаемия маршрут на самолета. Но това е единствената улика открита някога. Въпреки, че никога не е било доказано, публичното съмнение е че танкерът и квалифицираният му екип са срещнали ужасна и внезапна смърт разбивайки се в морето. Въпреки това, докладът - приключен месеци по-късно потвърждава, че нищо такова не се е случило. Тауни е бил ясно чут от Военоморски транспорт часове след последното му послание. Това го поставя на север от Бермудските острови, на стотици мили от мястото на петролните петна. За противоречието е трудно да се вини пресата, нито пък вината е тотално на бреговата охрана.
Почти същото се случва и с всеки следващ случай. Докато се открият някакви доказателства, случаят вече е заглъхнал и е трудно да се проследи в пресата.
Не повече от няколко изчезвания на самолети са били докладвани през последните 2 десетилетия, но мистерията е пълна. Базата данни на Националния съвет за безопасност на транспорта разкрива, че около 75 самолета липсват. Статистиката на Бреговата охрана сочи липсата на над 2000 лодки.
И до наши дни различни теории припомнят всички предположения относно мистериозния Бермудски триъгълник, стари и нови теории, някои твърде потресаващи...
Коментари