Най-точно описание на злите сили е дадено в Откровението на Св. Йоан, глава 13. Там се описват трите сили на злото, които се обединяват с цел да създадат свое собствено царство на Земята. Първата от тези три сили е "звярът, който излезе от бездната" (11:07) или "звяр, който излизаше от морето" (13:01). Неговата забележителна характеристика е богохулство.
„И отвори устата си да изрече хули против Бога, да хули името Му и скинията Му и онези, които живеят на небето” 13:06.
"И над главите му богохулни имена" 13:01.
Той се дефинира като "подъл" цар, за който Данаил говори:
„И царят ще действува според волята си, ще се надигне и ще се възвеличи над всякакъв бог, и ще говори чудесно, надменно против Бога на боговете; и ще благоденствува догдето се изчерпи негодуванието; защото определеното ще се изпълни.” Дан. 11:36.
В допълнение Св. апостол Павел пророкува:
„Никой да не ви измами по никой начин; защото това няма да бъде, докато първо не дойде отстъплението, и не се яви човекът на греха, синът на погибелта, който така се противи и се превъзнася над всеки, който се нарича Бог, или когато се отдава поклонение, щото той седи както Бог в Божия храм и представя себе си за Бог. „2 Сол. 2:3-4.
Може би първият звяр е представител на една от демоничните древни цивилизации, които са били отхвърляна от Твореца. Откровението показва, че всички сили на злото са съсредоточени на първия звяр. Вторият звяр или „звяр идващ от недрата на земята”, "принуди земята и живеещите на нея да се поклонят на първия звяр" (13:12).
Третият звяр е змеят от небесата, който св. Георги убива. Той обаче дава на първия звяр "нему силата си, престола си и голяма власт" (13:02).
Въпреки че трите зли сили за кратко се обединяват срещу общия враг, те са с различен произход. По този начин картината в света на злото става още по-сложна. Във всеки случай обобщения контрапункт днес между Бога и Дявола (Сатаната), като добро и зло изглежда прекалено опростена.
Злото не може да е само едно, тъй като неговите прояви са твърде различни и взаимно непоносими, обединяващи се защото са принудени да направят това.
Откровението на св. Йоан показва колко различни са трите зли сили в своята същност – драконът се помещава в небесата, един звяр в престол или пропаст, а другият на земята. Именно това прави това единство нестабилно.
Коментари