- 19.10.12 08:43#1Какво са символичните сънищаСимволичните сънища идват от подсъзнанието ни и са отражение на вътрешния ни свят на вдъхновения и интуиции. Този свят е населен с чувства, по-голямата част от които не могат да бъдат изразени с думи. Думи като страх, гняв, любов и омраза са само лепнати етикети и смисълът им не може съзнателно да бъде обогатяван чрез интелекта. В замяна на това чрез интуицията си можем да почерним от тях много и именно тук влиза в сила символиката на сънищата, защото тя играе за интуицията същата роля, каквато думите за ума.
Ние не познаваме вътрешния свят така добре както външния, който го засенчва, защото още от детството ни учат да държим чувствата си на верижка и да ги потискаме, по възможност напълно. Когато едно дете „изпадне в криза", това се счита едва ли не за срамно, при това как другояче то би могло да изрази онова, което думите са неспособни да изкажат. Дори и най-интелигентният възрастен човек не би могъл да го стори. Ето това е полето за изява на символиката на сънищата. При децата фрустрацията на чувствата се освобождава по време на сън и забранените чувства и разочарования се изявяват под формата на кошмари. Впрочем, родителите неволно допринасят за това състояние на нещата, като отказват да приемат, че кризите и сънищата на детето са символичен израз, който не използва средствата на езика.
Символичните сънища отразяват чувства и вълнения, но не всички те са свързани с комплекси или психологически травми. Много от тях са причинени от внушения, интуитивни възприятия, божии послания или послания на ангели небесни или други безплътни духове. Тук намират поле на изява също и психическите изживявания и универсалните първообрази. Трябва обаче да внимаваме да не объркаме даден символ с друг, както се прави от някои парапсихологически кръгове, защото това само ще ни отдалечи от истинския смисъл на съня, а няма да ни доближи до него.
В маркетинга познават до съвършенство движещите сили на символиката. Техните рекламни кампании и промоции са почти изцяло изградени на основата на тези двигатели, защото те отлично знаят, че силата на въздействието в крайна сметка винаги се възнаграждава добре, особено финансово! Светът на ежедневието ни изобилства с ловки внушения на символите, понеже всички реклами, касаещи бита ни, са насочени преди всичко към сърцето ни, а после към разума, за да ударят в крайна сметка по кесията ни. И все пак колкото и да са хитри тези уловки и каквито и количества бензин да ни карат да сипем в резервоара на колата си под претекста, че едновременно с него вливаме в мотора мощта на истински тигър, сънищата ни са безкрайно по-изобретателни.
Проблемът се състои в превода на символите в разбираеми елементи, макар че в крайна сметка, това не е толкова трудно, след като веднъж сме доловили разликата между интуицията на сърцето и логиката на разума. Вярно е, че тези два свята са толкова различни, колкото се различават и петте ни сетива едно от друго, а всеки знае колко е трудно да опишеш даден звук с речника на обонянието! Става дума за системи и средства за представяне на нещата, като всяка от тях борави със свой арсенал от данни и правила и всички те са способни да изразят едно и също нещо, но по различен начин.ОтговорОтговор с цитат
Facebook
Любими
Twitter
Pinterest