19 начина за прочистване на ума и премахване на стреса

Прочистване на ума и премахване на стреса

Стресът е отговор на предизвикателствата в живота, а животът без предизвикателства е твърде скучен. Едва ли е възможен живот без напрежение, но чрез внимателно преосмисляне и промяна на определени навици можете да отстраните повечето източници на стрес в живота си.

Обърнете внимание на тези 19 начина за прочистване на ума и премахване на стреса, които значително могат да променят качеството ви на живот.

Идентифицирайте стреса

Това е най-важната стъпка от всички, тъй като определянето на нещата или хората, които носят стрес в живота ви, е първата крачка към елеминирането им.

Премахване на ненужните ангажименти

Понякога поемаме ангажименти, които повече ни натоварват, отколкото зареждат. Освободете се от тях.

Отлагане

Често се случва да отлагаме ангажименти. Но по този начин те само се натрупат, а това ни напряга. Намерете начини да вършите нещата, без да ги отлагате във времето.

Дезорганизацията

Хаосът затруднява намирането на нещата, от които се нуждаем. Това губи от нашето време и значително повишава стреса.

Закъсняване

Спрете да закъснявате, за да намалите стреса

Закъснението винаги носи напрежение. Направете съзнателни усилия да започнете да ставате, да се приготвяте и да тръгвате по-рано.

Контрол

Да се научим да се отказваме от нашата нужда да контролираме другите и ситуациите около нас, е важна стъпка към премахване на стреса.

Мултитаскинг

Мултитаскингът пречи на намаляването на стреса

Вършенето на много неща наведнъж може да изглежда продуктивен подход, но в действителност това ни разсейва от действителното съсредоточаване върху задачата и нейното завършване навреме.

Запазете енергията си

Някои неща в живота просто ни карат да се чувстваме изтощени, докато други ни зареждат. Елеминирайте първите.

Избягвайте негативните хора

Вие знаете кои са те. Ако не можете да ги зачеркнете от живота си, можете да сведете до минимум общуването си с тях.

Не планирайте

Не е необходимо да планирате всяка минута от деня си. Радвайте се на свободното си време.

Забавете темпото

Наслаждавайте се на храната, за да намалите стреса

Научете се да се наслаждавате на храната си, на времето прекарано с любимите хора, на природата.

Помагайте на другите

Полагайте усилия да бъдете съпричастни към хората, с които се срещате. Това ще намали стреса и ще ви носи чувство на удовлетвореност.

Отпуснете се

Важно е да вземете минипаузи по време на работния ден. Животът не може и не трябва да се отнася само до производителността.

Сменете работата си

Сменете работата си, за да прочистите ума си и да премахнете стреса, които значително могат да променят качеството ви на живот.

Най-вероятно вашата работа е вашият абсолютен и най-голям стресьор. Намирането на работа, която наистина обичате, ще подобри значително качеството ви на живот.

Опростете списъка си със задачи

Научете се да ограничите списъка си със задачи до няколко основни и ще се радвате на производителността си много повече.

Спортувайте

Упражненията помагат за намаляването на натрупания стрес, дават време за размисъл и отпускане, а също се отразяват добре на здравето.

Хранете се здравословно

Това върви ръка за ръка със спорта. Доброто здраве, което идва от правилното хранене, елиминира стреса.

Бъдете благодарни

Бъдете благодарни, за да прочистите ума си от негативни мисли

Научете се да сте благодарни за това, което имате. С тези възгледи за живота ще прочистите ума си от негативното и чувството ви на щастие ще се повиши.

Бъдете в мир със себе си

Освобождавайте се от ненужните вещи. Опитайте се да създадете мирна и здравословна среда вкъщи и на работното си място.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари