Правилото на двете минути

Правилото на двете минути

Правилото на двете минути е мощен помощник в борбата с непродуктивността. То гласи следното: всяко нещо, което можете да направите за по-малко от две минути, трябва да се направи веднага.

Много от нещата, които трябва да свършите, е удобно и полезно да свършите веднага, без да отлагате за после. Това са дребни задачи като отговор на писмо в електронната поща, преглед на вестника за интересна статия, сортиране на касовите бележки за платени сметки.

По-добре е да свършите работата бързо и дори да забравите за нея. Така работата си върви, без да се окаже след това, че сте забравили да я свършите.

Но трябва да свършите задачата само ако наистина трябва да я свършите. Ако ви предстои задача, помислете добре дали изобщо е наложително да я свършите точно сега.

Правилото на двете минути

И ако това е така, дали изпълнението на задачата ще отнеме по-малко от две минути. Ако това е така, започнете да действате веднага. Ако не е, можете да отложите изпълнението на задачата.

Пълноценната система на потока от задачи не приключва с това, но ако изработите навика да свършвате веднага задачите, които изискват по-малко от две минути, ще увеличите съществено производителността на труда си.

Този полезен навик ще ви спести много нерви и много време. Естествено, две минути са условно време. Ако имате повече време, този отрязък може да бъде пет минути.

Дори да отнеме пет минути и половина, няма значение, никой не стои до вас с хронометър. Дори да ви отнеме половин час, това ще ви даде информация колко време ви отнема изпълнението на задачата.

Много неща в домакинството могат да бъдат свършени за по-малко от две минути. Не е необходимо да отлагате поставянето на всяка вещ на мястото й, при положение че това отнема секунди.

Причината за разхвърляността в къщата и в работата, както и във файловете в компютъра ви не е в характера ви, а в метода на работа, който използвате.

Можете да се научите на по-добра организираност. Като следвате правилото на двете минути, можете да станете много по-организирана личност. Това ще ви помогне в работата и в контактите ви с хората.

Виж повече

Рейтинг

5 5
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати