Ефективни методи за борба с мързела

Ефективни методи за борба с мързела

Мързелът е главният враг на производителността. Ако постоянно отлагате решението на важни задачи или подхождате към тях без ентусиазъм, няма да постигнете високи резултати.

За да се справите с нежеланието да работите, основното правило е: почивайте достатъчно ефективно. Липсата на почивка води до липса на сили, а липсата на сили е първата причина за появата на мързел.

За какъв ентусиазъм може да става въпрос, ако заспивате, докато вървите? Създаването за усещане за краен срок също ще ви помогне в борбата с мързела.

Ако имате поставена задача, определете краен срок за решаването й. Това ще ви помогне да не я отлагате до последно, а да започнете работа в най-кратки срокове.

Ефективни методи за борба с мързела

Намерете преимуществата, плюсовете, които ще получите, след като постигнете целта. Една от главните причини на мързела е в това, че хората, когато се сетят за определени задачи, се сещат първо за трудностите, свързани с решаването им.

При това те напълно забравят за ползата, която ще получат, след като постигнат поставената цел. Измислете си сами награда за постигането на целите.

Както дресьорът дава на животните в цирка бучка захар за изпълнен трик, така и вие трябва да бъдете наградени за това, че сте успели да се справите с целта навреме.

Наградата може да е различна – покупка на бижу, хапване в любим ресторант или отиване на кино с приятели. Планирайте решаването на задачите си стъпка по стъпка.

Много хора се бавят само защото не знаят каква трябва да е следващата им стъпка. Планирайте какво ще направите, след като постигнете поредната стъпка от задачата.

Не се натоварвайте с прекалено много задачи. Всеки приема дреболиите с готовност, но щом се зададе нещо сериозно, което изисква усилия, повечето хора дават заден ход. Изберете една задача и се концентрирайте върху нея.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 7 гласували
5 2
4 3
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Maria 28
Maria 28
20.01.2013 11:51
На мен това ще ми е полезно.
0
2