Намалете нивата на стрес с тези ежедневни навици

Намалете нивата на стрес с тези ежедневни навици

Стресът е един от постоянните спътници в живота на всеки от нас. Причините за появата на напрежение може да се дължат на много фактори като напрежение на работното място, различни финансови притеснения, самота или социални проблеми.

Но може би един от най-големите фактори за появата на стрес е липсата на достатъчно време, което да позволи на заетите хора да успеят да свършат всичко, което се очаква от тях.

И тогава идва един ден, в който напрежението идва в повече вследствие на ежедневния стрес, здравето рухва, животът се обърква, човек попада в безизходна ситуация.

За съжаление често поради недостатъчно разбиране на ситуацията човек може да се опита да се пребори със стреса по еди съвсем нездравословни начини.

Затова вместо да се опитате да се преборите със стреса с помощта на цигари или алкохол, е добре да помислите върху едни по-здравословни стратегии за борба със стреса, които ще ви помогнат да си възвърнете здравето и доброто самочувствие.

Ето и най-ефективните здравословни навици за борба със стреса.

Увеличена физическа активност

Стрес

Когато сте прекалено натоварени или притеснени, добре е да намерите поне по няколко часа за физическа активност - спортът е един от най-ефикасните методи за справяне със стреса.

Това се дължи на факта, че по време на физическа активност тялото отделя ендорфини, които са известни още като хормони на щастието.

Уроците по йога, сутрешният крос или плуването са не само начин да се отърсите от стреса, но и да се сдобиете с така мечтаната фигура, стегнато тяло и здрав дух.

Ако досега не сте спортували, започнете с леки тренировки и постепенно увеличете интензитета на натоварванията.

Здравословно хранене

Спортът сам по себе си е добър навик за справяне със стреса, но още по-добри резултати ще постигнете, ако го съчетаете със здравословно хранете.

Вкусната и добре балансирана храна, която ще достави нужните на тялото ви микроелементи и витамини, ще ви помогне да се справите със стреса, който ежедневно и по малко ви убива. Подберете онези храни, които са подходящи за вас, като задължително включете в менюто си плодове, зеленчуци, суровите ядки, яйцата и черния шоколад.

Забравете за мазнините, газираните напитки, тестените изделия и сладкишите, защото те са ваш враг.

Ежедневен прием на витамини

Ежедневен прием на витамини за намаляване на стреса

Стресът подлага тялото на голямо напрежение и това може да се отрази фатално на здравето ви, затова е добре да се опитате да наваксате част от негативните му ефекти, като се погрижите да си набавите препоръчителната дневна доза витамини чрез допълнителни източници като хранителни добавки.

Повече сън

Физическата активност, здравословното хранене и витамините не могат да заместят пълноценния сън, който е от изключителна важност. Спокойният сън дава възможност на тялото да почине, на мозъка - да сложи в ред мислите, защото липсата на адекватна почивка може да ви попречи да мислите рационално и да вземете правилните решения.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати