Борба с безсънието

Борба с безсънието

Нарушенията на съня са проблем за много хора. Освен че не получава необходимата почивка, човек не се чувства работоспособен на другия ден. Съществуват над сто вида разстройства на съня.

Сред най-разпространените нарушения на съня са безсънието, разговорите по време на сън, спирането на дишането по време на сън и ходенето в спящо състояние.

Безсънието е едно от най-разпространените разстройства на съня. То се дели на три етапа – нарушение на заспиването, нарушение на поддържането на съня и ранно окончателно събуждане.

Причините, които предизвикват безсъние, най-често са психологически проблеми, заболяване на сърцето и черния дроб, прием на психотропни препарати.

Борба с безсънието

Безсънието може да се предизвика от напрегната умствена работа, шумни игри, четене преди лягане. Безсъние може да настъпи и при постоянно очакване на безсънието.

Когато човек е в депресия, трудно заспива и много лошо спи. Безсънието често е предизвикано от страха от нощни кошмари. Този страх възниква в подсъзнанието, а човек оправдава състоянието си с умора и други причини.

За да избегнете това, мислете за проблемите си не повече от един час преди сън и се опитайте да намерите някакъв вариант за решението им. Научете се да отлагате трудните решения за сутринта.

Много често хората, които страдат от безсъние, имат чувството, че изобщо не спят. През деня много от тях почти заспиват, а през нощта се събуждат през две минути, и то от едни и същи сънища.

Лягайте си не по-късно от единадесет часа вечерта, защото организмът си почива най-добре преди полунощ. Освободете се от тревогите и страховете си.

Мислете за нещо приятно, докато се опитвате да заспите, и изобщо не се отдавайте на мисли за предстоящи кошмари. Има един ефикасен, но не много приятен начин за бързо заспиване.

Отворете прозореца и махнете одеялото. Когато усетите, че замръзвате, затворете прозореца, завийте се добре и се опитайте да заспите. Няма да усетите, как сте се стоплили и сте заспали.

Рейтинг

5 0
4 2
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати