sanovnik.bg»Статии»Сънища»Как да се справим с безсънието

Как да се справим с безсънието

Нина НордНина Норд
Джедай
788547
Как да се справим с безсънието

Поне веднъж в живота си човек се сблъсква с безсънието. Когато цяла нощ се въртите и заспивате едва на сутринта, когато вече е време да ставате, ръката сама се протяга към приспивателното.

Много хора решават проблема си по този начин – гълтат хапчета и заспиват със сън, който не им носи облекчение, защото на другия ден те се чувстват като пребити и не са работоспособни.

Предците ни са използвали при безсъние най-разнообразни средства, които не са имали страничен ефект и не са създавали никакви зависимости, които понякога се получават от хапчетата.

За добрия сън помагат не само билки и процедури, но също така и консумацията на определени продукти. Това са продукти, които съдържат магнезий и мелатонин, които действат успокояващо и отпускащо.

Как да се справим с безсънието

Отпускащо действат бананите, печените картофи, свареният кафяв ориз, кивито, броколите, пуешкото месо, пълнозърнестият хляб. Добре е да ги хапнете на вечеря, а преди лягане да изпиете чаша чай от лайка.

Много хора пият преди лягане топло прясно мляко, тъй като то съдържа калций и триптофан. Успокояващо на нервната система действа триптофанът, а калцият помага за усвояването му.

Триптофан има и в пуешкото месо. Прекрасен вариант за вечеря са овесените ядки – те дават усещане за топлина и ситост, а също така съдържат мелатонин – това е хормонът на съня.

Ако добавите към овесените вместо топла вода топло мляко и ги подсладите с мед, сънят ви ще бъде съвършено спокоен. За да омекотите последиците от стреса през деня, направете си чай от лайка и го подсладете с една чаена лъжичка мед.

Една шепа бадеми също ще ви помогне да заспите – те съдържат триптофан и магнезий. Пълнозърнестият хляб помага на организма да изработи инсулин, а той превръща триптофана в серотонин.

Зелен чай и един шоколадов бонбон също ще са от полза, ако безсънието все още не е хронично. Отварата от мента успокоява, разширява кръвоносните съдове и подобрява работата на нервната система.

Ако ви е трудно да заспите, защото се претоварвате през деня, изпийте преди лягане отвара от целина. Нарежете една шепа листа от целина, залейте ги с вряла вода, оставете да се запари половин час, прецедете и пийте три пъти дневно по половин чаена чаша. Последният прием на напитката е преди сън.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4
50
42
30
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати