Страдате ли от разстройство на съня?

проблеми със съня

Много хора се оплакват от проблеми със съня, откъдето произтича и въпроса колко всъщност трябва да спи човек и какво точно се подразбира под разстройство на съня.

Като насока ще кажем, че повечето специалисти са на мнение, че най-добрият сън трябва да е около 7-8 часа, а не повече. Вредно е както да спите прекалено малко време, така и да не прекалявате. Още по-често срещано разстройство на съня обаче е, ако страдате от т.нар. junk sleep- будите се прекалено често и дори и в часове да прекарвате в сън горепосочените 7- 8 часа, то сънят ви не е здрав. Можете да се събудите по-изморени, отколкото преди да си легнете.

За да вземете някакви мерки, ако смятате, че страдате от разстройство на съня, трябва не само да сте убедени, че именно това е собствената ви "диагноза", но и да се запитате какво я предизвиква. Ето върху какво можете да помислите:

1. Дали върху качеството на съня ви не оказват влияние някои външни фактори като качество на въздуха (например прекалено задушно), стайна температура (доказано е, че е по-добре да спите на по-хладно, отклкото на по-топло), честа промяна на работните смени (особено, ако имате ангажираност и с нощни смени) и т.н.

разстройство на съня

2. Напълно възможно е разстройството на съня да се дължи на състоянието на собствената ви психика. Ако се намирате под стрес и свръхнапрежение, имате проблеми у дома и на работното място, страдате от някакво психично разстройство или имате симптоми на депресия- всичко това влияе негативно на качеството на съня.

3. Дали не прекалявате с някои храни и напитки? Относно храните се има предвид главно дали не сте преяли, имате усещане за подут стомах и това е причината за неспокойния ви сън. Към напитките няка как да не споменем директно кафето или други кофеинови напитки, с които сте прекалили. Алкохолът, някои медикаменти, както и приемът на психотропни вещества могат сериозно да повлияят качеството на съня.

След като сте стигнали до извода, че наистина страдате от разстройство на съня, но не можете да повлияете или да промените по никакъв начин гореописаните ситуации, не ви съветваме веднага да прибегнете към сънотворните или да хукнете към личния си лекар.

Изпробвайте преди това някои от обичайните методи, предразполагащи към здрав сън - чаша прясно мляко или билков чай преди лягане, релаксираща вана и т.н.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати