Трикове за по-добър сън

Трикове за по-добър сън

Хората са различни. Някои са нощни птици, които просто не могат да си легнат рано, дори и да се опитват. Други са ранобудници. Те си лягат рано и стават бодри рано сутрин. Тези навици за сън не се дължат само на графика ни и начина на живот, за тях може да бъде обвинена и генетиката.

За съжаление на нощните птици реалностите на ежедневието не позволяват да се спи до късно заради работните графици и ежедневните задължения. Това може да доведе до системно недоспиване, което носи риск от здравословни проблеми като диабет, както и от неврологични, стомашно-чревни и дихателни нарушения.

Експертите споделят обаче как всеки, дори и тези, които гледат телевизия в малките часове, може да препрограмира тялото и ума си, за да се събуди по-естествено и да функционира по-добре през целия ден и дори сутринта.

Умен метод за препрограмиране е добрата мотивация. Да, не можете да направите работата си по-хубава, ако вече не ви харесва, но планирайте нещо хубаво за сутринта, което ще ви накара да се събудите с желание. Помислете за хубава закуска например или приятна и мотивираща музика. Отложете упражненията за малко по-късно, особено ако се чувствате прекалено изморени.

Ранно ставане

Използвайте също така първите няколко минути от деня си правилно. На първо място, не се будете в пещера. Не спускайте щори и дебели пердета, оставете първите слънчеви лъчи да ви събудят по естествен начин.

Сутрешната светлина има стимулиращ биологичен ефект дори когато очите ви са затворени. Тя активира нашия вътрешен часовник, който казва, че е време да започнем деня. Също така поставете алармата далече от вас. Използвайте дразнеща мелодия. Точно отдалечеността от леглото ще ви накара да се изправите, а не да заспите отново.

Когато става въпрос за регулиране на вътрешния часовник, постепенното свикване е от решаващо значение. Ако обикновено се събуждате в 9 часа сутринта, не очаквайте да се събудите в 6 след два дни. Това е против естествените способности на тялото ви. Вместо това постепенно се приближавайте към зададеното време за ставане, като си лягате и се събуждате 15 минути по-рано от обикновено. Променяйте времето на всеки два дни.

Събуждане

Постоянството е от ключово значение. Изследванията показват, че негативните последици за здравето като увеличаване на теглото и по-висок риск от сърдечни заболявания възникват от нестабилен режим за сън – ранното събуждане през работните дни и късното през уикенда. Затова си направете график за сън, който работи всеки ден от седмицата.

Точно както времето ви на сън и събуждане, времето за хранене трябва да остане постоянно през цялата седмица. Яжте най-богато си ядене рано, следва по-малък обяд и още по-малка вечеря и се опитайте да не ядете по-късно от 8 часа. Изследванията показват, че яденето непосредствено преди лягане може да наруши качеството на съня. Още една причина да се храните възможно по-рано.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати