sanovnik.bg»Статии»Сънища»Здрав Сън»От позата за сън зависи здравето ни

От позата за сън зависи здравето ни

Поза за сън

Не е тайна за никого, че пълноценният сън ни помага да сме здрави. Липсата на каквато и да било почивка продължително време рано или късно се отразява на здравословното ни състояние.

Оказва се, че значение има не само дали имаме спокоен и пълноценен сън. Според проучване каква поза заемаме, е също важно и е пряко свързано с нашето здраве.

Ако предпочитате да спите по корем

Променете навика си. Оказва се, че сънят по корем изкривява гръбначния стълб. В случай че сте от тези, които предпочитат да спят на една страна, при това с протегнати ръце, имайте предвид, че това причинява стареене на кожата под влияние на тежестта. Смята се, че ако спим по този начин, гърдите ще увиснат, а бръчките неминуемо ще се появят.

Позата ембрион

Също не е особено подходяща – твърди се, че тя може да изкриви гърба, както и врата ви. Не е препоръчително да спим и на дясната страна, тъй като по този начин натоварваме черния и белия дроб.

Поза на сън, ако сте бременни

Ако сте бременни, най-добре е да спите обърнати на лявата си страна – заспиването по този начин ще донесе повече кислород на бебето, което расте във вас и ще ви подобри кръвообращението.

Поза по гръб

От позата за сън зависи здравето ни

Учудващо или не, позата за сън по гръб и с разперени ръце също има своите недостатъци. Смята се, че шансът да започне да хъркаме, като спим в тази поза, е много по-голям. Освен това позата може да причини стомашни киселини.

Освен това разперените ръце могат много лесно да окажат натиск върху нервите, което ще отприщи болка в рамото, макар и слаба.

Как не е опасно да спим

Единственото, което не става ясно, е как не е опасно да спим – може би прави? И ако вече сте открили начин на коя страна да лягате, за да не бъде това вредно за здравето, но все още не намирате съня, помислете дали не бъркате накъде другаде.

Хранене и навици преди сън

Топло мляко с мед

Ако сте загрижени за качествения си сън, е хубаво да съобразите и с какво е най-добре да се храните вечер, за да „дойде“ сънят по-бързо. Ядките, например ще ви осигурят мелатонин, който определено подпомага съня и неговото качество, така че една шепа вечер е добра идея.

Не можем да не упоменем и класическия метод при безсъние – чаша топло прясно мляко с мед - млякото винаги може да бъде заменено с някаква билка – мента, лайка.

Картофите пък освен сложните въглехидрати, които съдържат, ако се приготвят по здравословен начин, съдържат и магнезий и фосфор. Благодарение на тях мускулите в тялото ни започват да релаксират и тялото се отпуска по-бързо.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4
55
45
31
22
10
Дай твоята оценка:

Коментари (4)

Изпрати
вили
вили
28.04.2015 19:29
и аз спя в всички положения понякога
0
0
Сънчо
Сънчо
04.12.2013 15:08
С всяка от момите от снимките - добрия сън е гарантиран...после
2
2
Koko
Koko
17.11.2013 18:58
Аз спя във всички положения, и съм добре! Чудя се как като се събудя се чувствам отпочинал и свеж след като няма положение на тялото което да не съм заел докато спя ( като изключим челна стойка и поза лотос :):):) ).
3
0
Ipek
Ipek
11.11.2013 02:36
Пълни глупости ..
4
0