Сънят зависи от това, което ядем
Sleep Depends on What We Eat
sanovnik.bg»Статии»Сънища»Здрав Сън»Сънят зависи от това, което ядем

Сънят зависи от това, което ядем

Сънят зависи от това, което ядем

Учени от Пенсилвания достигнаха до извода, че сънят ни зависи най-вече от това с какво сме се нахранили. Специалистите потвърждават категорично, че има връзка между това какво ядем и съня ни през нощта – става дума не само за вечерята, а за храната, която приемаме през целия ден.

Средно сънят ни е между 7 и 8 часа – това ни е напълно достатъчно, за да се събудим отпочинали и готови за новия работен ден. Според проучването приетите калории през деня могат да променят не само качеството, но и продължителността на съня ни.

Безсъние

Учените приемат за кратък сън такъв, който е 5 или по-малко часа. Нормален според специалистите е сънят, който е между 7 и 8 часа, а за дълъг се приема този, които продължава повече от 9 часа. Експертите твърдят, че повечето калории, приети през деня, означават по-некачествен и по-кратък нощен сън.

Те са убедени, че хората, които имат кратък сън, пият прекалено малко вода и наблягат на въглехидрати повече, отколкото е необходимо. Освен това в менюто им често присъстват червените или оранжеви храни.

От друга страна, онези, които обичат да стоят под завивката повече от 9 часа, се хранят най-вече с мляко и яйца, много месо, шоколад, пийват си алкохол и забравят за водата, твърдят експертите.

Ако заспиването ви е трудно, а сутрин се събуждате много трудно, при това неотпочинали, опитайте да смените режима си на хранене и храните в него - възможно е нещата да се наредят.

Хранене

Храни преди сън

Други проучвания пък сочат, че най-голямо значение за качествения сън има това какво ядем непосредствен преди лягане. Според тези резултати за една наистина спокойна и лека нощ вечерята ни трябва да съдържа витамин В6, както и триптофан.

Специалистите определят, че рибата, леките меса (пилешко и пуешко, телешко), яйцата и сиренето са подходящи за лека вечеря.

До тук с продуктите от животински произход, ето плодовете и зеленчуците – картофи, спанак, моркови, грах, а от плодчетата – банани, авокадо. Подходящи храни за вечеря за също ориз, елда, соя, боб, както и нахут.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest