Ето как да възстановим енергията си

Ето как да възстановим енергията си

В който и магазин да отидете и която и аптека да посетите, ще попаднете поне на дузина продукти, които успокояват или повишават енергията. Каквито и уверения да четете на опаковката за чудодейните свойства на тези продукти, няма почти никакви научни доказателства, че енергийните усилватели като женшен, гуарана и хром пиколинат действително работят.

За щастие, има неща, които можете да направите, за да подобрите своето естествено енергийно ниво. Това може да стане с някои лесни трикове и упражнения, които отново ще ви направят пълноценен човек.

На първо място, за да възстановите енергията си, трябва да се научите как да контролирате стреса. Стресовите ситуации консумират огромно количество енергия. Говоренето с приятел или роднина, присъединяване към група за подкрепа или посещение на психотерапевт може да помогне срещу дифузния стрес. Релаксиращите терапии като медитация, самохипноза, йога и тай-чи също са ефективни инструменти за намаляване на стреса.

Една от основните причини за умората е прекаляването с работа, разбира се. Преумората може да включва професионални, семейни и социални задължения. Опитайте се да рационализирате списъка си с дейности, които сте поставили в графата задължителни. Определете приоритетите си по отношение на най-важните задачи. Спестяването на тези, които са по-малко важни, ще направи много срещу преумората.

Упражненията гарантират, че ще спите по-добре. Те също така дават на клетките ви повече енергия за изгаряне и циркулиране на кислород. Освен това карат тялото ви да освобождава епинефрин и норепинефрин, стрес хормони, които в скромни количества могат да ви накарат да се чувствате енергични. Дори бързата разходка е добър старт.

Също така намалете цигарите или най-добре ги спрете. Знаете, че тютюнът застрашава вашето здраве, но може би не знаете, че пушенето всъщност пилее енергията, причинявайки безсъние.

Ето как да възстановим енергията си

Никотинът в тютюна е стимулант, така че ускорява сърдечната честота, повишава кръвното налягане и стимулира активността на мозъчите вълни, свързани с будността. Това прави заспиването по-трудно.

Разбира се, можете да ядете, за да възстановите енергията си. По-добре е да хапвате малки ястия и закуски на всеки няколко часа, отколкото три големи ястия на ден. Този подход може да намали възприемането за умората, защото мозъкът се нуждае от постоянно снабдяване с хранителни вещества.

Консумирането на храни с нисък гликемичен индекс, чиито захари се абсорбират бавно, може да ви помогне да избегнете умората, която обикновено възниква след хранене с бързо абсорбиращи захари или рафинирани нишестета. Сред храните с нисък гликемичен индекс са пълнозърнестите храни, зеленчуците с високо съдържание на фибри, ядките и здравословните масла като зехтин.

Рейтинг

3
Общо 5 гласували
5 1
4 1
3 1
2 1
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари