Sanovnik.bg»Статии»Мистерии»Факторите на имиджа

Факторите на имиджа

Нина НордНина Норд
Джедай
760495
Факторите на имиджа

Формирането на впечатление, имидж е творчески и абсолютно индивидуален процес, но все пак има фактори, които определят неговата ефективност.

Трябва да сте абсолютно наясно какво послание към околните трябва да носи вашият външен вид, в качеството на какъв се позиционирате, какво впечатление искате да оставите в другите.

Избраният стил на обличане трябва да съответства на контекста и да не е в дисонанс със ситуацията или с нормите, приети в конкретната социална група. Изключения са случаите, в които с помощта на външния вид трябва да се привлече вниманието.

Спретнатост – това качество се смята за критично важно. Смачкани, износени, не по мярка или мръсни дрехи ще направят отвратително впечатление, независимо от марката, цвета или стила на дрехите. Сигналите, който изпращате към околните с подобен вид, са неуважение към хората, мястото, повода на срещата и самите вас.

Факторите на имиджа

Цветът на дрехите е най-действеният компонент във визуалното възприятие. Различните цветове не само се асоциират с определени качества, но и оказват различно психологично въздействие.

Червеният цвят се определя като агресивен, неговият излишък предизвиква умора, но в определени количества символизира увереност, лидерство и власт. Препоръчва се в тоалета да има не повече от три цвята наведнъж. Като правило е прието, че колкото по-ярки са цветовете, толкова по-нисък е рейтинга на деловите качества.

Формата също е много важна. Особеностите на възприятието са такива, че геометричните фигури не се възприемат еднакво. Колкото по-близо до правоъгълник е силуетът, толкова по-солидно и авторитетно впечатление прави.

Кръглите форми се асоциират с мекота, подчиненост, слаба воля. Затова деловите дрехи са ориентирани към правоъгълната форма. Там няма ръкави реглан, пищни поли, вталени сака или обемни пуловери.

Стилът започва от дълбокото разбиране на собствената личност и начините на изразяване, подчертавайки собствената индивидуалност и създавайки облик, в който всичко е хармонично – от прическата до обувките.

Стилистичното решение дава много информация за човека. По него може да се определи неговата възраст, статус, естетически възгледи, вкус, особености на характера и много други черти на характера.

Стойността на дрехите се свързва с финансов успех на притежателя. Особено внимание по традиция се отделя на обувките, вратовръзката, часовника, портфейла, или чантата и мобилния телефон.

Дори човек с евтин костюм, но със скъпи обувки може да бъде възприет като милионер, който не умее да се облича добре. Но ако към скъп костюм вървят евтини обувки, притежателят им ще бъде възприет като някой, който иска да остави невярно впечатление у околните.

Не прави добро впечатление, ако дрехите са по-скъпи, отколкото позволява положението на собственика им. Затова закупените скъпи аксесоари няма да направят добра услуга на собственика си.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest