Липсата на сън и умората виновни за катастрофите

Липсата на сън и умората виновни за катастрофите

Над 20 процента от катастрофите са причинени от умора и недоспиване. Спането в шумно помещение намалява имунитета, дори човек да не се събужда.

Най-опасен е шумът през първите два и последните два часа от съня, той може да предизвика пълно разстройство на съня и на биологичния часовник.

Самостоятелното внезапно събуждане се предизвиква от изхвърляне в кръвта на хормона адренокортикотропин. Някои приспивателни подтискат фазата на бързия сън и така предизвикват дълго нарушаване на психиката и режима на сън.

Приспивателното е оправдано само ако безсънието е последствие от силен стрес. Ако просто не можете да заспите, не прибягвайте веднага към помощта на приспивателни.

Липсата на сън и умората виновни за катастрофите

Слабата светлина от електронен часовник до леглото ви е достатъчна, за да наруши режима на съня ви. Тази светлина изключва режима на сън в мозъка ви и предизвиква намаляване на концентрацията на веществата, които стимулират съня.

За да заспите добре, ви е необходимо прохладно местенце. Температурата на тялото и циклите на съня са взаимносвързани. Затова в гореща лятна нощ трудно заспиваме.

Най-доброто кръвоснабдяване на мозъка работи при температура 18 до 30 градуса. С възрастта тази температура намалява до 23-25 градуса. Затова възрастните хора често имат разстройства на съня.

Ако изпиете чаша грог преди лягане, това ще ви помогне да заспите, но сънят ще бъде повърхностен и оздравителния ефект от него ще е минимален.

Тийнейджърите имат нужда от сън като малките деца – не по-малко от десет часа в денонощието. Хората на средна възраст имат нужда от осем часа сън, а хората в третата възраст – от шест часа сън.

Жените имат нужда от един час повече сън, в сравнение с мъжете, което е предизвикано от тяхната склонност към депресии и психози. Една от основните причини за разстройствата на съня е сърфирането в Интернет.

4
Общо 3 гласували
5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати