Заблудите, които объркват сънищата ни

Заблудите, които объркват сънищата ни

Дали вие спите добре и сънувате, осланяйки се на няколко общоприети схващания, на които трябва да се подчиняваме, когато загасим лампите. Не бързайте да си мислите, че едно топло мляко преди сън отключва вратите на спокойствието и приятните сънища в леглото. Съществуват няколко погрешни схващания относно здравия сън, които по-скоро му вредят, отколкото да му помагат. Ако знаем истината, със сигурност ще спим по-добре.

Сънищата са една енигматична територия на нашето съзнание, но все пак научната обосновка за тях е ясна. Те се появяват от шума на електрическите импулси, преминаващи през ствола на мозъка ни на всеки 90 минути. В действителност един сън не трае толкова много, колкото ни се струва, но все пак ако съберем всички сънища през живота си те правят средно около 6 години. Все още не е напълно ясно каква е ролята на сънищата, но пък е нужно да научите истината за заблудите, свързани с тях и като цяло със съня.

По-дългият сън е по-здравословен

Заблудите, които объркват сънищата ни

Това е заблуда номер едно. Реално не е толкова важна продължителността, колкото това дали се чувствате отпочинали през следващия ден. В крайна сметка почти всички сме ставали жертва на коварностите на преспиването. Когато спите повече от обикновено и необходимото ви, ставате още по-отпуснати, лениви и нежизнени.

Спете задължително 7 часа

Тук „задължително” е лъжовна дума. Всеки сам може да определи дали наистина спи малко и дали познава личните си потребности за сън. Спането не е нормативен спорт – всеки организъм е различен. Едни от нас се нуждаят от 8 часа, а на други им стигат 5-6 часа.

Чаша топло мляко преди сън

Това правило събужда приятни емоции, но истината е, че то изобщо не е определящ фактор за качеството на съня. Подобни ритуали преди да си легнем, като специална гимнастика за отпускане и т.н. могат дори да ви навредят. Причината за това е, че тези, които имат проблем със съня, се концентрират твърде много върху състоянието на проблемност чрез различните ритуали, в резултат на което усещането за безпокойство се засилва. По-добре е просто да затворите очи и да дочакате съня сам да дойде.

Заблудите, които объркват сънищата ни

Абсолютна тишина и спокойствие

Нека всички се съгласим, че съвременния свят е всичко останало, но не и спокоен и тих. Това обаче не значи, че сънят ни е непременно лош. Малко е известно, че в природата на човек е заложено дори и на сън да следи за евентуална опасност. Затова колкото повече се изолирате от околните шумове, толкова повече напрягате тялото и ума си, в резултат на което сънят се затормозява.

Буденето посред нощ е белег за лош сън

Приемем ли това твърдение за вярно, едва ли някои от нас щеше да се събуди отпочинал на сутринта. Една статистика сочи, че човек се буди 27 пъти на нощ макар и да не помни по-голямата част от тези нарушения в съня си. Ако будната фаза продължи повече от 3 минути, едва тогава мозъкът ни я „отчита”. Ако се събудите посред нощ и не можете да заспите, по-добре станете и свършете нещо. Вероятността след това лесно да потънете в обятията на Морфей е доста по-голяма.

3
Общо 3 гласували
5 0
4 1
3 1
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
?
?
25.10.2011 01:31
Едно индийско чайче и ще спите като къпани.
1
0